0. Ik wil bestellen, maar kan niets in het winkelmandje toevoegen, het winkelmandje werkt niet.

Waarschijnlijk gebruik je een browser met een adblocker. Zet je adblocker uit, ververs de pagina en probeer het opnieuw.

   

1. Is Pandorrah2 een ander bedrijf dan Pandorrah?

Nee. Pandorrah2 is volledig onderdeel van Pandorrah. Pandorrah2 verkoopt uitsluitend ingeruilde, tweedehands en demo items. Zo scheiden we de gebruikte goederen van de nieuwe, en dat is zowel voor de klanten als voor de administratie prettiger en overzichtelijker. Pandorrah2 is slechts een link naar het submenu binnen Pandorrah.

Voor nieuwe items ga je naar: www.pandorrah.nl

Voor gebruikte items ga je naar: www.pandorrah2.nl

   

2. Hoe kan ik iets terugsturen?
Hoewel Pandorrah2 de grootste zorg besteed aan jouw bestelling, kan het voorkomen dat een product niet bevalt, of dat er iets defect is.
Is een non-food artikel defect? Download ons retourformulier en vraag een gratis retournummer aan. Pandorrah2 werkt niet met tegoedbonnen, maar stort gewoon het geld terug op je rekening binnen 48 uur na ontvangst en controle van de retour gestuurde items.

Artikelen welke niet geretourneerd kunnen worden zijn:
1. Levensmiddelen kunt u niet retourneren in verband uit hygiënisch oogpunt.
2. Op accu's en batterijen zit geen omruilgarantie.
3. Producten die overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast of gemaakt.
4. Artikelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
5. Spullen die zijn gebruikt of verbruikt en/of waarvan de originele verpakking is opengemaakt of de originele verpakking ontbreekt.
6. Mediadragers met audio, video en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.
7. Boeken en tijdschriften.
8. 2e hands (gebruikt) , vintage en marge artikelen.

   

3. Kan ik mijn bestelling online volgen via track & trace?
U ontvangt -zodra uw bestelling wordt verzonden- een email. Binnen enkele dagen wordt uw bestelling dan thuisbezorgd. Desgewenst kunt u een track & trace-nummer opvragen, als uw levering niet na 3 werkdagen is ontvangen, neemt u dan contact op met de klantenservice.
Voor speciale zendingen ontvangt u geen track & trace nummer; hieronder vallen spoedbestellingen en persoonlijke leveringen.

   

4. Hoe werkt de veiling precies? Wat zijn de regels?
Pandorrah2 houdt regelmatig een veiling met artikelen vanaf 1 eurocent. Iedereen kan op deze artikelen bieden en aan het eind van de veiling gaat het artikel naar de hoogste bieder. Wel worden er nog verzendkosten bij gerekend, om het artikel te verzenden. U meldt u aan als klant en u kunt meedoen. Zo eenvoudig is het.

Er zijn verder nog een paar spelregels:

1. bieden kan uitsluitend gebeuren door personen vanaf 18 jaar.
2. lees de voorwaarden, de veilinginformatie en kavelomschrijving vooraf goed door.
3. bepaal en plaats uw bod.
4. margegoederen vallen niet onder garantiebepalingen; er zit dan géén garantie op.
5. een geplaatst bod is niet vrijblijvend: als de kavel wordt gegund, bent u verplicht dit tegen het door u geboden bedrag af te nemen.
6. u dient de kavel(s) tijdig te voldoen, met het bieden op een kavel heeft u een betalingsverplichting.
7. met het plaatsen van een bod dient u wederom akkoord te gaan met onze Algemene Voorwaarden.
8. indien de minimumprijs niet wordt behaald, wordt het kavel niet verkocht.
9. u kunt het kavel ook inééns kopen, door op 'Koop Nu' te klikken.
10. veilinggoederen welke zijn gekocht, kunnen niet worden geretourneerd of omgeruild. u koopt de kavels 'as is', zoals ze zijn, zonder reclamatierecht.

   

5. Moet ik verzendkosten betalen?
Pandorrah streeft er steeds naar om uw bestelling tegen de laagste verpakkings- en verzendkosten te bezorgen.
Voor bestellingen in het algemeen gelden de volgende tarieven:

  • altijd €6,95 per bestelling bij thuisbezorgen in heel Nederland.
  • altijd €5,95 per bestelling bij afhalen bij een servicepoint van DHL, binnen Nederland.

Pandorrah2 is gestopt met pakketten via brievenbuspost. Dit heeft een aantal redenen:

1. er werd door té veel klanten het verkeerde verzendtarief gebruikt; iets wat we steeds hebben moeten corrigeren, wat extra werk betekende voor ons.

2. brievenbuspost en platte dozen via de brievenbus werden amper door onze klanten gebruikt. Zelfs voor comics werden al (bulk) dozen voor pakketbezorging gebruikt bij Pandorrah2.

3. per 1 januari 2020 is in veel landen wereldwijd het niet langer toegestaan om platte dozen bij de gewone brievenbuspost te doen; hiervoor moet de pakketpost worden gebruikt.

Gezien het feit dat de kosten voor een gewone Nederlandse postzegel de pan uitrijzen, plus verandering in wereldwijde wetgeving, plus dat 98% van onze klanten al aan pakketpost hun items ontving, heeft Pandorrah2 besloten om de brievenbuspost te combineren met een flatrate.

We willen deze kosten ook in de toekomst zo laag en betaalbaar mogelijk houden voor je. We hopen dat je hier begrip voor hebt.

   

6. Versturen jullie ook naar andere landen?
Nee. Pandorrah2 bezorgt uitsluitend binnen Nederland.

   

7. Heb ik ook een zichttermijn als ik bij Pandorrah iets koop?
Ja, natuurlijk heeft u een zichttermijn, dit wordt ook wel bedenktijd genoemd. Bij Pandorrah heeft u maar liefst 14 dagen bedenktijd na ontvangst van uw bestelling.
Binnen die 14 dagen mag u -met uitzondering van levensmiddelen- beslissen of u producten houdt, of (zonder reden van opgaaf) ongebruikt en onbeschadigd/ongeopend terugstuurt.
Download ons retourformulier en vraag een gratis retournummer aan. Pandorrah werkt niet met tegoedbonnen, maar stort gewoon het geld terug op uw rekening.

   

8. Ik heb nu geen geld, kan ik tijdelijk iets reserveren?
Ja, natuurlijk. Email ons via: klantenservice@pandorrah.nl met je gewenste bestelling en wij reserveren deze voor je gedurende maximaal 45 werkdagen.
Let op: óók bij reserveren ga je een betalingsverplichting aan; reserveren is dus niét vrijblijvend.

   

9. Kan ik Pandorrah2 vragen om een offerte?
Ja, natuurlijk kun je een offerte aanvragen bij Pandorrah voor je specifieke wensen. Zo kun je deze vergelijken met andere aanbieders. Heb je elders al een offerte ontvangen? Geef ons een kopie en 48 uur; dan zorgen wij voor een beter aanbod! Lukt dit écht niet? Dan blijven we onze uiterste best voor je doen.

Is een offerte vrijblijvend?
Ja, als Pandorrah jou een offerte op maat geeft, dan is deze absoluut 100% geheel vrijblijvend. Jij bepaalt binnen 14 dagen of je je offerte omzet in een bestelling, of niet. We vinden het echter wel fijn als je ons vertelt als deze niét doorgaat, zodat we onze service in de toekomst kunnen verbeteren waar nodig.

Is een offerte gratis?
Ja en nee. Om de offerte te maken voor je, steken we veel tijd en moeite in het proces. Met andere woorden: we maken kosten. Deze offertekosten bedragen vóóraf altijd het bedrag van 10 euro. Vraag je Pandorrah om een offerte, dan betaal je dus vooraf 10 euro aan offertekosten.

Maar wacht! Ga je je offerte omzetten in een bestelling? Dan krijg je van ons 10 euro korting op je bestelling. Zo heb jij je 10 euro weer gewoon terugverdiend.

   

10. Wat zijn de levertijden als ik iets bestel?
Op dit moment bedraagt de gemiddelde levertijd bij een internetbestelling 1-2 werkdagen. Je ontvangt automatisch bericht zodra de zending is verzonden.

Hiervan wordt afgeweken als:
1. het artikel (tijdelijk) niet voorradig is; je bestelling wordt dan maximaal 10 werkdagen vastgehouden, zodat we alles in één keer kunnen versturen.
2. het artikel speciaal besteld moet worden of speciaal gemaakt of aangepast moet worden; we houden je bestelling maximaal 10 werkdagen vast om alles ineens te versturen.
3. spoedbestellingen: er kan in gevallen én op afspraak voor een spoedbezorging op dezelfde dag worden gezorgd. Hiervoor gelden aparte leveringsvoorwaarden en verzendtarieven.
4. business-to-business leveringen: in een aantal gevallen kan nog kostenloos dezelfde dag worden geleverd; neem hiervoor contact met ons op.

   

11. Waarom duurt het zo lang voordat ik iets hoor?
Soms duren de dingen langer dan verwacht. Zo ook (met delen van) jouw bestelling. Dat betekent echter niet dat we je zijn vergeten, integendeel. De vertraging van je zending kan allerlei oorzaken hebben:

1. jouw bestelling staat in backorder, dat betekent dat wij het op dit moment (nog) niet op voorraad hebben.
2. alle backorders worden wekelijks doorgegeven, deze worden als nieuwe bestelling geplaatst.
3. alle bestellingen uit Europa worden op één plaats verzameld en eens per week richting Amerika verzonden, zo kun je opeens al 2 weken verder zijn.
4. alle Europese bestellingen worden vanuit diverse distributiecentra in Amerika verzameld, ook dit proces kan soms een week kosten.
5. daarna worden alle orders voor Europa verzameld en ingevlogen naar Engeland. Dit kost enkele dagen.
6. vanuit het Engelse distributiecentrum wordt alles per vrachtwagen door Europa gereden en geleverd. Daarna moet het vanuit het Nederlandse distributiepunt naar ons toe komen. Ook hier weer ben je zo 1 of 2 dagen verder.
7. zodra het bij Pandorrah2 binnenkomt, wordt het nog direct dezelfde dag ingepakt en verzonden naar je. Ook dit proces kan 1 tot 2 dagen duren.
8. tel daarbij op dat men nergens in de weekenden werkt (wij wel!), en dan praat je over weekdagen.
9. in uitzonderlijke gevallen moeten je producten nog gemaakt worden bij een fabrikant of drukkerij. Hiervoor geldt: zodra wij weten wat de geschatte levertijd is, krijg je direct van ons een email met daarin de geschatte levertijd.

Natuurlijk mag je ons altijd bellen, mailen of faxen. Maar geloof ons: we zitten er boven op! We hopen dat dit je een beetje inkijk geeft van de gang van zaken. Omdat we met meerdere leveranciers werken, hebben we meerdere kanalen om het transport te versnellen, waar dat mogelijk is.

Tóch vinden we het vervelend en soms lijkt het dat je steeds maar niets van ons hoort. Het tegendeel is waar, we werken met man en macht aan (delen van) je bestelling. In dit geval is geen nieuws ook goed nieuws, want er wordt aan gewerkt.

   

12. Kan ik ook een bestelling annuleren?

Je krijgt bij Pandorrah een zichttermijn van maar liefst 14 dagen. In die tijd kun je de meeste producten -met uitzondering- ongeopend en onbeschadigd in originele verpakking terugsturen. Download ons retourformulier en vraag een gratis retournummer aan. Pandorrah werkt niet met tegoedbonnen, maar stort gewoon het geld terug op uw rekening.

Wil je echter reeds eerder je bestelling, of een gedeelte daarvan, annuleren, richt je dan nog op dezelfde dag dat je hebt besteld je annulering met daarbij het klantnummer aan: klantenservice@pandorrah.nl. Wij proberen dan direct om de annulering te verwerken. Is de bestelling echter al verstuurd, dan is het niet meer mogelijk om te kunnen annuleren. Wacht dan je bestelling af en retourneer de geannuleerde goederen; je krijgt dan uw aankoopbedrag teruggestort. Download ons retourformulier en vraag een gratis retournummer aan. Pandorrah werkt niet met tegoedbonnen, maar stort gewoon het geld terug op je rekening.

Artikelen welke speciaal voor je zijn besteld, zoals speciaal geimporteerde artikelen, bedrukte artikelen of producten op maat, kunnen niet meer worden geannuleerd; hierop zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing, zoals gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Enschede, onder nummer 55752403.

   

13. Heb ik ook bedenktijd als ik bij Pandorrah2 iets koop?
Ja, natuurlijk heeft u bedenktijd, dit wordt ook wel de zichttermijn genoemd. Bij Pandorrah heeft u maar liefst 14 dagen bedenktijd na ontvangst van uw bestelling.
Binnen die 14 dagen mag u -met uitzondering van levensmiddelen- beslissen of u producten houdt, of (zonder reden van opgaaf) ongebruikt en onbeschadigd/ongeopend terugstuurt. Download ons retourformulier en vraag een gratis retournummer aan. Pandorrah werkt niet met tegoedbonnen, maar stort gewoon het geld terug op uw rekening.

Op welke manieren kan ik bestellen?
Voor bestellingen in het algemeen geldt: via de website www.pandorrah.nl.
Voor grote bestellingen (zoals evenementen en feesten) neemt u vooraf contact op via: bestellingen@pandorrah.nl voor speciale prijzen en levertijden.
Voor spoedbestellingen belt u met: 06-438.200.43.

   

14. Wat voor betaalmogelijkheden heb ik als klant?
Bij Pandorrah kun je op diverse manieren betalen, zoals het jou uitkomt.

Internet Bankieren: je maakt het totaalbedrag van je bestelling vooraf over op ons rekeningnummer, zo krijg je het snelst je spulletjes thuisbezorgd.
PayPal: je maakt het totaalbedrag van uw bestelling vooraf over naar ons, zo krijg je het snelst je spulletjes thuisbezorgd.
Klarna: je kunt ook na de aankoop binnen 30 dagen betalen.
iDeal: betaal met één muisklik via de handige iDeal checkout. Kies je bank en betaal.
PIN op locatie: betalen op locatie met een PIN-automaat die naast betaalpassen ook betaalkaarten, Google Pay, Apple Pay en Samsung Pay accepteert.

Welke betaalmethode je ook kiest; je betaalt géén extra of verborgen 'servicekosten' over je aankoopbedrag.

   

15. Hoe werkt dat met jullie cadeaubonnen?

Onze kadobon is in diverse waarden verkrijgbaar, dus bedragen combineren kan ook. We werken uitsluitend met digitale cadeaubonnen, voorzien van een code, die aan een emailadres wordt gekoppeld. 

Enkele handige dingen om te weten zijn:

a. de kadobonnen zijn persoonlijk en staan op naam; ze zijn niet overdraagbaar
b. de kadobonnen zijn maximaal vijf jaar geldig tot na ontvangst van uw kadobonnen; de datum staat vermeld
c. de waarde op de kadobon is niet inwisselbaar tegen contant geld; het bedrag kan ineens, of in gedeeltes worden besteed
d. op de levering en inname van deze kadobon zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing van Pandorrah, zoals gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Enschede, onder nummer 55752403.

   

16. Wordt er gerookt bij Pandorrah2?
Nee. Bij Pandorrah2 is alles rookvrij, zodat je spulletjes niet "ruiken" naar sigaretten- of sigarenrook. Je krijgt je bestelling dus "rookvrij" geleverd.

   

17. Zijn spullen die ik bestel ook écht goede kwaliteit?
Ja. Je koopt tenslotte bij een echte (web)winkel en wij verkopen uitsluitend gebruikte en ingeruilde items die stuk voor stuk zorgvuldig worden gecontroleerd, en eventueel gereinigd. Elk artikel wordt zorgvuldig beschreven en in welke staat het verkeert. Hier is de prijs ook naar.

   

18. Kopen jullie ook spullen in?
Ja. Pandorrah2 koopt ook in, zowel van bedrijven als van particulieren. Email ons met een gedetaileerde beschrijving en het liefst foto's erbij. Je kunt mailen naar: inkoop@pandorrah.nl.

   

19. Hoe neem ik contact met jullie op?
Hiervoor verwijzen we je graag naar onze contactpagina.

Zakelijke aquisitie, personeelswerving, verzekeringen, energie-, telecom- en overige aanbieders zijn nadrukkelijk niet gewenst.

   

20. Heeft Pandorrah2 ook een Klantenkaart?
Nog niet, daar wordt op dit moment hard aan gewerkt. Met de Klantenkaart kun je dan gebruik maken van speciale acties,kortingen en aanbiedingen. Hou de website goed in de gaten. Heb je een klantenkaart van een andere webshop? Laat het ons weten, dan kun je van gelijkwaardige acties gebruikmaken.

   

21. Hoe zit het met garantie bij Pandorrah2?
Op non-food artikelen krijgt u vanzelfsprekend garantie volgens de wettelijk bepaalde garantietermijn op uitsluitend nieuwe producten.

Op levensmiddelen zit ook garantie, namelijk de houdbaarheidsdatum. Pandorrah2 garandeert dat u producten krijgt geleverd welke ruimschoots houdbaar blijven, mits bewaard onder de juiste condities. Uit hygiënisch oogpunt kunnen levensmiddelen echter niet geretourneerd worden.

Op accu's en batterijen zit geen garantie.

Op tweedehands artikelen en ingeruilde items zit geen enkele vorm van garantie. Wél zijn deze gebruikte items stuk voor stuk gecontroleerd op netheid, compleetheid en zijn compleet en eventueel gereinigd. Tweedehands items worden verkocht "as is", deze artikelen kunnen na aankoop niet worden geretourneerd en/of gecrediteerd. 

Mocht een non-food artikel onverhoopt stuk gaan binnen de garantietermijn, neemt u dan eerst even contact met ons en download ons retourformulier en vraag een gratis retournummer aan. Pandorrah werkt niet met tegoedbonnen, maar stort gewoon het geld terug op uw rekening. Eventuele retourkosten worden dan door ons ook vergoed, mits aan de garantievoorwaarden wordt voldaan.

   

22. Zijn de mondmaskers die jullie verkopen medisch goedgekeurd?

Nee. Wij verkopen geen medisch goedgekeurde mondmaskers en -filters. De maskers die wij verkopen beschermen echter tot wel 2,5 deeltjes per miljoen uit de lucht, afhankelijk van het type mondmasker en filter. Deze zijn goed genoeg voor in openbare ruimtes, reizen, winkelen, enzovoorts.

   

23. Waarom heeft Pandorrah2 geen officieel webwinkel keurmerk? 

Het antwoord is simpel: een keurmerk kost geld. Véél geld. Dat jaarlijks terugkerende bedrag steken we liever in winacties en lagere prijzen, dan in een logo.
En kopers bij Pandorrah2 wéten hoe goed en betrouwbaar onze service is; probeer ons vandaag nog.

   

24. Ik heb een kortingsbon van een andere winkel...
... en jullie hebben dat artikel ook. Kan ik die kortingsbon dan bij jullie gebruiken? Ja! Pandorrah2 accepteert ook kortingsbonnen van andere winkels. Neem even contact op met: klantenservice@pandorrah.nl, en bespreek wat je hebt gezien en welke kortingsbon je hebt en wilt gebruiken.

   

25. Kan ik mijn bestelling ook zelf afhalen?
Kort gezegd: nee. Pandorrah2 is een webwinkel en verstuurt vanuit een centraal magazijn in Nederland waar afhalen helaas niet mogelijk is. Bovendien mag dit ook niet van de wet. We hopen dat je hier begrip voor hebt. Ons adres in Zwolle is puur administratief.

   

26. Kun je het uitpakken en in een envelop opsturen?
We begrijpen dat je op de verzendkosten wilt besparen, máár:

we verzenden dagelijks heel veel orders vanuit ons centraal magazijn, en dan kunnen we onmogelijk voor alle klanten spullen uitpakken.

A. we hebben er simpelweg de tijd niet voor
B. we zouden met een extra afvalberg worden geconfronteerd waarvoor dan weer extra moet worden betaald bij afvoeren
C. je item kan onverpakt beschadigen bij postverwerking en -bezorging
D. je recht op garantie zou vervallen, wat wettelijk niet mag
E. je recht op retourzenden zou vervallen, wat wettelijk niet mag.

We hopen dat je hier begrip voor hebt. 

   

27. Waarom hebben dezelfde artikelen een prijsverschil?
Ook Pandorrah2 wordt jaarlijks geconfronteerd met prijsverhogingen als we inkopen. Deze moeten we dan -helaas-  ook doorberekenen in onze prijzen. 
Máár: alle items die we al op voorraad hebben, behouden hun oude prijs. En daar profiteer jij als klant van.

   

28. Rekent Pandorrah2 ook bankkosten?
Nee. Pandorrah2 rekent geen extra bank- of handlingkosten als je betaalt. Dat willen we niet, en sinds 2019 mag dat ook wettelijk niet meer. Je betaalt alleen de artikelen die je koopt en eventueel de verzendkosten. Meer niet.

   

29. Waarom worden demo items steeds vaker zonder doos geleverd?
Dat heeft met een groot aantal reden te maken: belangrijkste is dat de artikelen écht nieuw (en onbeschadigd) zijn. Wij moeten in Nederland nog enigzins wennen aan items zonder een doos als buitenste verpakking. Maar het is wel het eerste wat je weggooit na aankoop.

Tóch zijn de voordelen legio: minder verpakking = beter voor het milieu + goedkoper in transport + meer opslagruimte + lagere inkoopkosten ( = lagere verkoopprijs) Die lagere prijs? Dat vertaalt zich tussen de 15 tot 50% korting op de verkoopprijs. Items worden sowieso geleverd in een plastic zak (binnenverpakking) met eventueel bijbehoren als papieren handleiding, etc.

Wij denken dat wereldwijd de productdoos als buitenverpakking zijn langste tijd heeft gehad. Fabrikanten, producenten, transporteurs en (groot-)handelaren hebben de voordelen al lang gezien. En Pandorrah2 draagt ook graag bij aan minder milieubelasting én een lagere prijs.

   

30. Ik zie een product wat ergens anders veel goedkoper is.
Goed gezien!! Pandorrah2 past direct de prijs aan in de webshop als je ergens anders hetzelfde artikel goedkoper ziet. Voorwaarde is:
a. het goedkopere artikel moet het hele jaar leverbaar zijn bij de andere winkel
b. het goedkopere artikel mag niet een tijdelijk aanbieding, stuntaanbieding, of kortingsactie zijn.
We willen uiteraard je als klant verwelkomen door de prijs aan te passen, mail ons als je iets tegenkomt. 

31. Wat voor mails of telefoontjes krijg ik allemaal van jullie? 

Laten we direct duidelijk zijn: Pandorrah zal jou nóóit benaderen via email of telefoon, voor reclames, wachtwoorden wijzigen of opvragen, of je een factuur sturen op een andere manier dan via ons eigen emailsysteem wat eindigt op @pandorrah.nl. 

Pandorrah doet niet aan elektronische spam of reclame; wij vragen nooit om persoonlijke gegevens en ook niet om het betalen van facturen buiten ons systeem (wat altijd eindigt op @pandorrah.nl) om. 

De enige reclame die je ontvangt, is van Pandorrah zélf, en zit bij je bestelling zelf verpakt (papieren reclame). Wij zullen nóóit reclame of promoties voor andere bedrijven of instanties bijvoegen, mailen of per telefoon doen toekomen.

Ons interne emailsysteem, wat altijd eindigt op @pandorrah.nl, stuurt je uitsluitend emails rondom transacties, je account, je bestelling, en via de klantenservice krijg je antwoord op je gestelde vragen per email. Dat is alles.

Dus geen gedoe, gespam, of reclame voor derden, en ook geen telefoontjes namens Pandorrah; de enige uitzondering hierop is bij problemen rondom de betaling van je bestelling.