1. Kan ik ook een abonnement afsluiten?
Nee. Pandorrah heeft de abonnementen service tijdelijk stopgezet, maar zodra we weer beginnen, hoor je het direct.

2. Hoe kan ik iets terugsturen?
Hoewel Pandorrah de grootste zorg besteed aan jouw bestelling, kan het voorkomen dat een product niet bevalt, of dat er iets defect is.
Is een non-food artikel defect? Download ons retourformulier en vraag een gratis retournummer aan. Pandorrah werkt niet met tegoedbonnen, maar stort gewoon het geld terug op je rekening.

Artikelen welke niet geretourneerd kunnen worden zijn:
1. Levensmiddelen kunt u niet retourneren in verband uit hygiënisch oogpunt.
2. Op accu's en batterijen zit geen omruilgarantie.
3. Producten die overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast of gemaakt.
4. Artikelen die duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
5. Spullen die zijn gebruikt of verbruikt en waarvan de originele verpakking is opengemaakt of de originele verpakking ontbreekt.
6. Mediadragers met audio, video en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.
7. Boeken en tijdschriften.
8. 2e hands, vintage en marge artikelen.

3. Kan ik mijn bestelling online volgen via track & trace?
U ontvangt -zodra uw bestelling wordt verzonden- een email. Binnen enkele dagen wordt uw bestelling dan thuisbezorgd. Desgewenst kunt u een track & trace-nummer opvragen, als uw levering niet na 3 werkdagen is ontvangen, neemt u dan contact op met de klantenservice.
Voor speciale zendingen ontvangt u geen track & trace nummer; hieronder vallen spoedbestellingen en persoonlijke leveringen.

4. Hoe werkt de veiling precies? Wat zijn de regels?
Pandorrah houdt regelmatig een veiling met artikelen vanaf 1 eurocent. Iedereen kan op deze artikelen bieden en aan het eind van de veiling gaat het artikel naar de hoogste bieder. Wel worden er nog verzendkosten bij gerekend, om het artikel te verzenden. U meldt u aan als klant en u kunt meedoen. Zo eenvoudig is het.

Er zijn verder nog een paar spelregels:

  1. bieden kan uitsluitend gebeuren door personen vanaf 18 jaar.
  2. lees de voorwaarden, de veilinginformatie en kavelomschrijving vooraf goed door.
  3. bepaal en plaats uw bod.
  4. margegoederen vallen niet onder garantiebepalingen; er zit dan géén garantie op.
  5. een geplaatst bod is niet vrijblijvend: als de kavel wordt gegund, bent u verplicht dit tegen het door u geboden bedrag af te nemen.
  6. u dient de kavel(s) tijdig te voldoen, met het bieden op een kavel heeft u een betalingsverplichting.
  7. met het plaatsen van een bod dient u wederom akkoord te gaan met onze Algemene Voorwaarden.
  8. indien de minimumprijs niet wordt behaald, wordt het kavel niet verkocht.
  9. u kunt het kavel ook inééns kopen, door op 'Koop Nu' te klikken.
  10. veilinggoederen welke zijn gekocht, kunnen niet worden geretourneerd of omgeruild. u koopt de kavels 'as is', zoals ze zijn, zonder reclamatierecht.

5. Moet ik verzendkosten betalen?
Pandorrah streeft er steeds naar om uw bestelling tegen de laagste verpakkings- en verzendkosten te bezorgen.
Voor bestellingen in het algemeen geldt een verpakkings- en verzendkostentarief van € 6,50 voor heel Nederland en voor envelop-post €3,80. Vanaf 35 euro bezorgt Pandorrah zelfs gratis aan huis!
Pandorrah levert en bezorgt uitsluitend binnen Nederland.

6. Versturen jullie ook naar andere landen?
Nee. Maar wacht: je kunt natuurlijk altijd vragen of het aan iemand in Nederland geleverd kan worden, zodat diegene het dan verder opstuurt naar het buitenland.
Dus heb je iemand die je kent in Nederland, vraag hen dan of ze het verder willen opsturen. Pandorrah bezorgt zelf uitsluitend binnen Nederland.

7. Heb ik ook een zichttermijn als ik bij Pandorrah iets koop?
Ja, natuurlijk heeft u een zichttermijn,dit wordt ook wel bedenktijd genoemd. Bij Pandorrah heeft u maar liefst 14 dagen bedenktijd na ontvangst van uw bestelling.
Binnen die 14 dagen mag u -met uitzondering van levensmiddelen- beslissen of u producten houdt, of (zonder reden van opgaaf) ongebruikt en onbeschadigd/ongeopend terugstuurt.
Download ons retourformulier en vraag een gratis retournummer aan. Pandorrah werkt niet met tegoedbonnen, maar stort gewoon het geld terug op uw rekening.

8. Ik heb nu geen geld, kan ik tijdelijk iets reserveren?
Ja, natuurlijk. Email ons via: klantenservice@pandorrah.nl met je gewenste bestelling en wij reserveren deze voor je gedurende maximaal 10 werkdagen.
Let op: óók bij reserveren ga je een betalingsverplichting aan; reserveren is dus niét vrijblijvend.

9. Kan ik Pandorrah vragen om een offerte?
Ja, natuurlijk kun je een offerte aanvragen bij Pandorrah voor je specifieke wensen. Zo kun je deze vergelijken met andere aanbieders. Heb je elders al een offerte ontvangen? Geef ons een kopie en 48 uur; dan zorgen wij voor een beter aanbod! Lukt dit écht niet? Dan blijven we onze uiterste best voor je doen.

Is een offerte vrijblijvend?
Ja, als Pandorrah jou een offerte op maat geeft, dan is deze absoluut 100% geheel vrijblijvend. Jij bepaalt binnen 14 dagen of je je offerte omzet in een bestelling, of niet. We vinden het echter wel fijn als je ons vertelt als deze niét doorgaat, zodat we onze service in de toekomst kunnen verbeteren waar nodig.

Is een offerte gratis?
Ja en nee. Om de offerte te maken voor je, steken we veel tijd en moeite in het proces. Met andere woorden: we maken kosten. Deze offertekosten bedragen vóóraf altijd het bedrag van 10 euro. Vraag je Pandorrah om een offerte, dan betaal je dus vooraf 10 euro aan offertekosten.

Maar wacht! Ga je je offerte omzetten in een bestelling? Dan krijg je van ons 10 euro korting op je bestelling. Zo heb jij je 10 euro weer gewoon terugverdiend.

10. Wat zijn de levertijden als ik iets bestel?
Op dit moment bedraagt de gemiddelde levertijd bij een internetbestelling 1-2 werkdagen. Je ontvangt automatisch bericht zodra de zending is verzonden.

Hiervan wordt afgeweken als:
1. het artikel (tijdelijk) niet voorradig is; je bestelling wordt dan maximaal 10 werkdagen vastgehouden, zodat we alles in één keer kunnen versturen.
2. het artikel speciaal besteld moet worden of speciaal gemaakt of aangepast moet worden; we houden je bestelling maximaal 10 werkdagen vast om alles ineens te versturen.
3. spoedbestellingen: er kan in gevallen én op afspraak voor een spoedbezorging op dezelfde dag worden gezorgd. Hiervoor gelden aparte leveringsvoorwaarden en verzendtarieven.
4. business-to-business leveringen: in een aantal gevallen kan nog kostenloos dezelfde dag worden geleverd; neem hiervoor contact met ons op.

11. Waarom duurt het zo lang voordat ik iets hoor?
Soms duren de dingen langer dan verwacht. Zo ook (met delen van) jouw bestelling. Dat betekent echter niet dat we je zijn vergeten, integendeel. De vertraging van je zending kan allerlei oorzaken hebben:

  • jouw bestelling staat in backorder, dat betekent dat wij het op dit moment (nog) niet op voorraad hebben.
  • alle backorders worden wekelijks doorgegeven, deze worden als nieuwe bestelling geplaatst.
  • alle bestellingen uit Europa worden op één plaats verzameld en eens per week richting Amerika verzonden, zo kun je opeens al 2 weken verder zijn.
  • alle Europese bestellingen worden vanuit diverse distributiecentra in Amerika verzameld, ook dit proces kan soms een week kosten.
  • daarna worden alle orders voor Europa verzameld en ingevlogen naar Engeland. Dit kost enkele dagen.
  • vanuit het Engelse distributiecentrum wordt alles per vrachtwagen door Europa gereden en geleverd. Daarna moet het vanuit het Nederlandse distributiepunt naar ons toe komen. Ook hier weer ben je zo 1 of 2 dagen verder.
  • zodra het bij Pandorrah binnenkomt, wordt het nog direct dezelfde dag ingepakt en verzonden naar je. Ook dit proces kan 1 tot 2 dagen duren.
  • tel daarbij op dat men nergens in de weekenden werkt (wij wel!), en dan praat je over weekdagen.
  • in uitzonderlijke gevallen moeten je producten nog gemaakt worden bij een fabrikant of drukkerij. Hiervoor geldt: zodra wij weten wat de geschatte levertijd is, krijg je direct van ons een email met daarin de geschatte levertijd.

Natuurlijk mag je ons altijd bellen, mailen of faxen. Maar geloof ons: we zitten er boven op! We hopen dat dit je een beetje inkijk geeft van de gang van zaken. Omdat we met meerdere levenanciers werken, hebben we meerdere kanalen om het transport te versnellen, waar dat mogelijk is.

Tóch vinden we het vervelend en soms lijkt het dat je steeds maar niets van ons hoort. Het tegendeel is waar, we werken met man en macht aan (delen van) je bestelling. In dit geval is geen nieuws ook goed nieuws, want er wordt aan gewerkt.

12. Kan ik ook een bestelling annuleren?
Je krijgt bij Pandorrah een zichttermijn van maar liefst 14 dagen. In die tijd kun je de meeste producten -met uitzondering- ongeopend en onbeschadigd in originele verpakking terugsturen. Download ons retourformulier en vraag een gratis retournummer aan. Pandorrah werkt niet met tegoedbonnen, maar stort gewoon het geld terug op uw rekening.

Wil je echter reeds eerder je bestelling, of een gedeelte daarvan, annuleren, richt je dan nog op dezelfde dag dat je hebt besteld je annulering met daarbij het klantnummer aan: klantenservice@pandorrah.nl. Wij proberen dan direct om de annulering te verwerken. Is de bestelling echter al verstuurd, dan is het niet meer mogelijk om te kunnen annuleren. Wacht dan je bestelling af en retourneer de geannuleerde goederen; je krijgt dan uw aankoopbedrag teruggestort. Download ons retourformulier en vraag een gratis retournummer aan. Pandorrah werkt niet met tegoedbonnen, maar stort gewoon het geld terug op je rekening.

Artikelen welke speciaal voor je zijn besteld, zoals speciaal geimporteerde artikelen, bedrukte artikelen of producten op maat, kunnen niet meer worden geannuleerd; hierop zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing, zoals gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Enschede, onder nummer 55752403.


13. Heb ik ook bedenktijd als ik bij Pandorrah iets koop?
Ja, natuurlijk heeft u bedenktijd, dit wordt ook wel de zichttermijn genoemd. Bij Pandorrah heeft u maar liefst 14 dagen bedenktijd na ontvangst van uw bestelling.
Binnen die 14 dagen mag u -met uitzondering van levensmiddelen- beslissen of u producten houdt, of (zonder reden van opgaaf) ongebruikt en onbeschadigd/ongeopend terugstuurt. Download ons retourformulier en vraag een gratis retournummer aan. Pandorrah werkt niet met tegoedbonnen, maar stort gewoon het geld terug op uw rekening.

Op welke manieren kan ik bestellen?
Voor bestellingen in het algemeen geldt: via de website www.pandorrah.nl.
Voor grote bestellingen (zoals evenementen en feesten) neemt u vooraf contact op via: bestellingen@pandorrah.nl voor speciale prijzen en levertijden.
Voor spoedbestellingen belt u met: 06-438.200.43.

14. Wat voor betaalmogelijkheden heb ik als klant?
Bij Pandorrah kun je binnenkort op diverse manieren betalen, zoals het jou uitkomt.

Internet Bankieren: je maakt het totaalbedrag van je bestelling vooraf over op ons rekeningnummer, zo krijg je het snelst je spulletjes thuisbezorgd.
PayPal: je maakt het totaalbedrag van uw bestelling vooraf over naar ons, zo krijg je het snelst je spulletjes thuisbezorgd.
Op Rekening: door omstandigheden is dit niet meer mogelijk. Hiervan is té veel misbruik gemaakt helaas.

Wij proberen binnenkort extra betaalmogelijkheden te presenteren, waaronder MyBank en Klarna.
Waarom nu zo weinig betaalmogelijkheden? Banken vragen véél geld per transactie en op deze manier houden we voorlopig de kosten laag voor jou en voor ons.

15. Hoe werkt dat met jullie cadeaubonnen?

Onze kadobon is in diverse waarden verkrijgbaar, dus bedragen combineren kan ook. Je kunt de kadobonnen gewoon met de bestelling laten meeleveren. Wilt u alleen één of meerdere kadobonnen bestellen:

  • Via email: bestel per email ( bestellingen@pandorrah.nl ) het gewenste aantal kadobonnen en vermeld in je mail je naam en adresgegevens. Maak nog géén geld over; je ontvangt een email terug met een factuur, zodat je geen verzendkosten hoeft te betalen. Zodra je deze aparte factuur hebt betaald, sturen wij je de bestelde kadobonnen toe per post. Je betaalt ook geen verzendkosten; die krijg je van ons kado.

  • Per post: stuur ons een brief (Pandorrah kadobon, Bijsterbosmarke 3, 8016 BH Zwolle) met het gewenste aantal kadobonnen en vermeld in de brief je naam en adresgegevens. Maak intussen het totaalbedrag over van je bestellingen; je betaalt geen verzendkosten, die krijg je van ons kado.

Enkele handige dingen om te weten zijn:

  • onze kadobonnen zijn geldig in heel Nederland, in alle filialen van Pandorrah, inclusief de webshop
  • de kadobonnen zijn maximaal drie jaar geldig tot na ontvangst van uw kadobonnen; de datum staat vermeld
  • de waarde op de kadobon is niet inwisselbaar tegen contant geld; het bedrag dient ineens te worden besteed
  • op de levering en inname van deze kadobon zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing van Pandorrah, zoals gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Enschede, onder nummer 55752403.

16. Wordt er gerookt bij Pandorrah?
Nee. Bij Pandorrah is alles rookvrij, zodat je spulletjes niet "ruiken" naar sigaretten- of sigarenrook. Je krijgt je bestelling dus "rookvrij" geleverd.

17. Zijn spullen die ik bestel ook écht nieuw? En in verpakking?
Ja. Je koopt tenslotte bij een echte (web)winkel en wij verkopen uitsluitend gloednieuwe items in hun ongeopende originele verpakking. Tenzij specifiek aangegeven dat het om een gebruikt artikel gaat, bijvoorbeeld bij marge goederen of 2e hands items, is alles ook écht gloednieuw.

18. Kopen jullie ook spullen in?
Ja. Pandorrah koopt ook in, zowel van bedrijven als van particulieren. Email ons met een gedetaileerde beschrijving en het liefst foto's erbij. Je kunt mailen naar: inkoop@pandorrah.nl.

19. Hoe neem ik contact met jullie op?
Hiervoor verwijzen we je graag naar onze contactpagina.
Zakelijke aquisitie, personeelswerving, energie-, telecom- en overige aanbieders zijn niet gewenst.

20. Heeft Pandorrah ook een Klantenkaart?
Nog niet, daar wordt op dit moment hard aan gewerkt. Met de Klantenkaart kun je dan gebruik maken van speciale acties,kortingen en aanbiedingen. Hou de website goed in de gaten. Heb je een klantenkaart van een andere webshop? Laat het ons weten, dan kun je van gelijkwaardige acties gebruikmaken.
21. Hoe zit het met garantie bij Pandorrah?
Op non-food artikelen krijgt u vanzelfsprekend garantie volgens de wettelijk bepaalde garantietermijn op nieuwe producten.

Op levensmiddelen zit ook garantie, namelijk de houdbaarheidsdatum. Pandorrah garandeert dat u producten krijgt geleverd welke ruimschoots houdbaar blijven, mits bewaard onder de juiste condities. Uit hygiënisch oogpunt kunnen levensmiddelen echter niet geretourneerd worden.

Op accu's en batterijen zit geen garantie.

Mocht een non-food artikel onverhoopt stuk gaan binnen de garantietermijn, neemt u dan eerst even contact met ons en download ons retourformulier en vraag een gratis retournummer aan. Pandorrah werkt niet met tegoedbonnen, maar stort gewoon het geld terug op uw rekening. Eventuele retourkosten worden dan door ons ook vergoed, mits aan de garantievoorwaarden wordt voldaan.
22. Waarom heeft Pandorrah geen iDeal module op de pagina om direct te betalen?
Hoewel Pandorrah er naar streeft om het betaalproces voor u zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen, is er bewust geen gebruik van een iDeal betalingswijze op de website mogelijk, omdat dit voor u als klant extra kosten met zich mee zou brengen.

De banken rekenen voor de iDeal module een bedrag per overmaking door aan Pandorrah. Om die kosten niet aan u te hoeven doorberekenen, houden wij het voorlopig bij vooraf overmaken. Zo houdt Pandorrah de prijzen een stukje lager voor haar klanten. De kans is groot dat Pandorrah vanaf 2020 opvolger MyBank zal implementeren.

23. Waarom heeft Pandorrah geen officieel webwinkel keurmerk?
Het antwoord is simpel: een keurmerk kost geld. Véél geld. Dat jaarlijks terugkerende bedrag steken we liever in winacties en lagere prijzen, dan in een logo.
En kopers bij Pandorrah wéten hoe goed en betrouwbaar onze service is; probeer ons vandaag nog.

24. Ik heb een kortingsbon van een andere winkel...
... en jullie hebben dat artikel ook. Kan ik die kortingsbon dan bij jullie gebruiken? Ja! Pandorrah accepteert ook kortingsbonnen van andere winkels. Neem even contact op met: klantenservice@pandorrah.nl, en bespreek wat je hebt gezien en welke kortingsbon je hebt en wilt gebruiken.

25. Kan ik mijn bestelling ook zelf afhalen?
Nee. Pandorrah is een webwinkel en verstuurt vanuit een centraal magazijn waar afhalen helaas niet mogelijk is. Bovendien mag dit ook niet van de wet. We hopen dat je hier begrip voor hebt.

26. Kun je het uitpakken en in een envelop opsturen?
We begrijpen dat je op de verzendkosten wilt besparen, máár:

we verzenden dagelijks heel veel orders vanuit ons centraal magazijn, en dan kunnen we onmogelijk voor alle klanten spullen uitpakken.

A. we hebben er simpelweg de tijd niet voor
B. we zouden met een extra afvalberg worden geconfronteerd waarvoor dan weer extra moet worden betaald bij afvoeren
C. je item kan onverpakt beschadigen bij postverwerking en -bezorging
D. je recht op garantie zou vervallen, wat wettelijk niet mag
E. je recht op retourzenden zou vervallen, wat wettelijk niet mag.

We hopen dat je hier begrip voor hebt. En overigens: Pandorrah verzendt gratis door heel Nederland al vanaf 35 euro.

27. Waarom hebben dezelfde artikelen een prijsverschil?
Ook Pandorrah wordt jaarlijks geconfronteerd met prijsverhogingen als we inkopen. Deze moeten we dan -helaas-  ook doorberekenen in onze prijzen. 
Máár: alle items die we al op voorraad hebben, behouden hun oude prijs. En daar profiteer jij als klant van.